fredag, juni 06, 2014

En dag som alla andra...

..en cykeltur med maken och dom stora grabbarna ner på stan. Jonas fick vara hemma eftersom han hade lite feber idag oxå. Nu på kvällen är han nästan feberfri, endast aningens förhöjd temp...förväntar mej att den är helt borta imorgon.
Iallafall så var vi på stan....jag hade hittat en vit , fin klänning som jag var jättesugen på...provade den och dissade den direkt. Lite sned i sömmarna, sprundet med knappar över brösten satt hur snett som helst och glipade som bara den...tack och lov att den blev ful!! Behöver inte fundera på den mer...funderade istället på en klänning/tunika som jag sett hos min frissa. Svart med små vita prickar. Så skönt tyg, snyggt fall och ja, den passade alldeles kanonbra. Sagt och gjort den inhandlades och ska användas på fredag när mellansonen tar sin student. ( normalt är jag en byxmänniska men ibland vill man ju vara lite fin oxå)
 Sockarna är klara och läggs i fästarlådan... det är juni månads utmaning i projo votte- og sokkealongen 2014.
Eftersom jag ska ha klänning på studenten så behöver jag en liten tröja till den....då hittade jag den här,så fin att jag ville sticka den.Mönstret är på engelska men jag fixar nog det annars finns det säkert någon som kan vägleda mej....hoppas bara jag hinner klar innan fredag nästa vecka....
Bästa jag försöker mej på att starta upp själva mönstret innan jag intar kudden....

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar