måndag, juli 28, 2014

Idag blev det lite fästande....

..hade stickat så många par som behövde göras klara.
 Fattar inte att det hann bli så många par....det är ju så roligt att sticka.
 ..lilla trådhögen....
 Färdiga "högen".....
 10 par...men hallååå hur gör jag egentligen...när jag hittar ett mönster jag gillar så måste jag bara prova att sticka dom...och under tiden jag stickar kan det hända att "någon"annan hittar ett mönster som jag oxå blir sugen på...och då måste jag liksom "planera" det "nya" paret i huvudet medan jag stickar färdigt det jag håller på med.... Ja, jag är en konstig "männska"... men det är tur att vi  finns...vad tråkigt det skulle vara om vi alla är precis lika...

Iallafall när jag var färdig med att fästa trådar fortsatte jag på ett par sockor som jag började på i torsdags när vi åkte tåg till Stockholm. Jag stickade inget mer på dom förrän idag (det har varit för varmt). Skaftet är Syltasockor, det har jag aldrig stickat men det var roligt att prova, Kan säkert blir fler såna. 
 Jag har ju försökt prova lite andra hälar än dom jag brukar göra...denna sockan har fått en timglashäl.... så lätt att göra. Jag hittade en jättebra hjälp HÄR
Sockorna blir små bäbissockor ca 10 cm lång fot. Roliga att göra.... Just nu läggs dom i fästarlådan (som för tillfället var tom)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar