söndag, juli 06, 2014

Men härliga, trevliga ungar!!!!

En kompis till Jonas ringde idag och undrade om de möjligen kunde leka.... Tyvärr svarade Jonas så orkar jag inte, jag är sjuk, jag har borrelia och är så väldigt trött...men kanske senare veckan om jag mår bättre. Det går ca 1 timme sen ringer det på dörren...och utanför står 2 kompisar till Jonas och önskar honom Krya på dej samt ger Jonas en kalle tidning att läsa  och en påse bilar som han kan smaska på när han orkar. Är inte det gulligt så säg! Dom hade varit och handlat på närbutiken där Jonas storebror jobbar... Så omtänksamma killar tycker jag. 
 Sockorna i juli utmaningen är klara....
 ..riktigt snygga om jag får säga det....
 ..sitter bra gör dom oxå....Dom hamnar i fästarlådan  tillsvidare.
Nytt på stickorna....sockor  med mönster..i en färg. Drops 100-20. Tänkte försöka mej på "tomatoheel" den här gången...eftersom jag inte gillar hälarna på  dropsmönstren. Tomatoheel kan man ju googla upp på youtube...finns säkert massor av fin hjälp där. Garnet är Indiecita alpacka.

Kram

1 kommentar:

  1. Det bådar gott för framtiden om alla ungar är som Jonas kompisar. Hoppas på snabb bättring för honom.

    SvaraRadera