lördag, augusti 16, 2014

Ledtråd 3 är nu klar....

..på båda sockorna...nu väntar jag på nr 4.
 Som sagt en lite annorlunda socka....
 ..och passformen är förvånansvärt bra tycker jag .....
 hade inte en susning om hur det skulle bli....kanske lite stor i "benen" men jag vet ju inte vad som händer i nästa ledtråd.... spännande, spännande....
 Maken till lilla, lilla sockan är klar och läggs i fästerlådan...det börjar bli fullt i den igen....
 Blev sugen på vantar...det var ju ett tag sedan...Grannfrun stickar då fin vantar och det smittade av sej. Jag började på Solveig Larssons vante Svarta draken. Sen får jag nog göra en liten "dykning" i Solveigs Vanthäfte 1...det ligger och väntar ...

Kram

1 kommentar:

  1. Hyggelig er sokkene - jeg strikker sokker også. Overkne... fin varme for høsten og vinter og jeg håper jeg bruker nå ikke i august :-)) Fremfor alt jeg liker din herlig mønster for vantar - jeg gleder meg til å se... veldig. Ha riktig fin søndag. Hilsen fra Viola

    SvaraRadera