söndag, augusti 31, 2014

Vilken dag ...Svintuna marknad Kolmården!!

Så trevligt och så roligt vi har haft min yngste son, syster och jag...
 kollat in en gammal brandbil.....
 Jonas kollar hur det ser ut i förarhytten....kan det blinka på taken????
 Hur funkar det med vattnet finns det så det räcker om det blir en brand??
 Går den att köra fortfarande??? frågorna var många och Jonas fick svar av en trevlig brandman som kunde sin historia.
 Storasyster ville oxå kolla hur det är att vara brandman....hjälmen var ganska tung och lite stor....hon kände sej nästan som Darth Vader...det var bara "slurpet" i andningen som saknades....
 En gammal ambulans fick v  oxå lite historia om....
 ganska sliten i stolarna....
 men ändå lite läcker....
 lite trångt här bak.....inte får man in nåt filmteam här inte...annat är det med dagens stora ambulanser där man får in massor av saker....
 Ojdå...lite garn...ja, jag blev lite sugen på några nystan av höstens färger...ska ev göra långsockor av dom.....(har beställt lite enfärgat oxå)
 En beställning han jag göra efter marknaden idag.... vilken tur att kvällen var lång....
 en till handduk.....den fick mellansonens flickvän, hon blev så glad.
Vinternatt vantarna är klara för fästarlådan.....

Nu är det nog dax för sängen...dagen har varit lång och roligt och jag har träffat många trevliga hantverkare samt kunder som handlat hantverk. 
Vi ses igen nästa år i Svintuna kvarn/ Kolmården

Har gjort en uppdatering HÄR
 Lite REA på gång, Välkommen "in" och handla.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar