fredag, september 05, 2014

Imorse...

var det så skönt ute att jag bestämde att ikväll blir det grillat och ett glas vin/öl....Och så blev det...bjöd in grannfrun på lite kvällsmat ...hennes gubbe jobbade så hon fick lite sällskap av oss istället. Allt smakade så bra!! Det var precis så skönt ute som jag gissade på morgonen. 
 Och när jag kom hem från jobbet så hade mitt garn kommit...Hoppsan då.. och nu kan jag sticka av garnet som jag köpte i söndags...raggi garnet...det ska bli långa sockor tänkte jag..... ska bara leta på ett roligt mönster..
Trots att jag druckit ett glas vin så tog jag tag i stickorna...jag hade redan bestämt vilken mönster jag skulle börja på...letade på garnet innan jag for till jobbet.... vanten heter Eivor och finns i Vanthäfte 1.

Sticka lugnt mona vänner....

Kram

2 kommentarer:

  1. Härligt med go´a grannar som bara kan slinka in sådär. Eller som man kan slinka in till. Sticklusten har vaknat. Här ska det bli en jägarmössa som lyser.
    Ha en skön helg. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sticklusten är det inget fel på...och grannfrun är så trevlig så!! Det blir inte bara stickat där inte...ett eller möjligen 2 glas "gott" är helt ok när vi träffas.. Kram sytanten

      Radera