onsdag, september 17, 2014

Kaos i Korgen.....

..så blev det allt. Jag kunde bara inte sticka färdigt på sockan som inte hade riktigt samma nyans som dess "make"...
 ..då fick jag repa lite och det blev ett väldans Kaos.....
 ..i korgen....knappt man vet vilken ände man får tag i när det ska stickas igen.....
 Sådärja, snuggt och prydligt ligger nystanet i sin korg.....
 och sockorna är på banan igen. Jag är väldigt nöjd med det "nya" resultatet. Ett par minskningar till sen är det långa benet klart och dax för hälen...vilken jag nu ska välja att sticka... Sen blir fötterna stickade i det melerade garnet så långt det räcker...
När jag skulle åka till stickcafe idag kollade jag lite på FB först och vad ser jag....."min" garnaffär har lite kampanj på sockgarn.... Så då blev det ett par nystan....förlåt exakt fyra nystan.... Det ska få bli långa sockor det oxå...har hittat mönster på Drops....

Kram

1 kommentar:

  1. Gör om och gör rätt;-)
    Jag störde mig inte på att det var olika nyanser på botten garnet, men nu ser jag ju hur mycket snyggare det blev!
    På tal om snyggt, dina nya garner!!!
    Det där med brun, turkos och cerise var ju bara så superfint!
    De andra är också snygga, men det tar ju priset!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera