fredag, oktober 24, 2014

Såhär tomt blev det idag.....

..inte ens "flugan" ville vara kvar
 ...men roligt har jag haft!!
 Startar med en överblick.....
 ..och det ser ju brat ut det här!!
 Karbonz 1.50 och 1.75, det är en utmaning att sticka med tunna stickor....och den ska jag ta.
 Lite sockgarn, Jonas vill ha nya sockor i lite limegrönt...det här var det närmaste jag kunde hitta.Jonas tycker om dom båda enfärgade gröna nystanen...det melerade får jag sticka nåt annat av.
 Hittade lite Tove till bra pris....det får bli vantar som ska tovas i tvättmaskinen....
 lite annat sockgarn. Jag bara älskar att sticka sockor....
 Rauma finull...ska oxå bli vantar som ev ska tovas i maskin.....
 Lite melerad opal...
 ..och lite enfärgad Opal....ett sockgarn som är kanonbra i kvalitet och kanonbra att sticka med/i
 Lite raggi till tjockare sockor.
 Ett tunt, tunt garn som jag aldrig provat förut. Einband ullgarn  från Island, Jag ska prova att sticka Lettiska vantar av detta. Jag skulle "lätt" kunna gå hela dagen imorgon oxå på mässan...bara för att få klappa lite garn...men för ekonomins skull är det bäst jag håller mej hemma.
Har precis fått färdigt första vanten ur Cimdiboken...tummen fattas förstås....börjar på vante nr 2 och gör tummarna sist....
Fås sno på lite med dessa vantar så jag får prova det nya garnet...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar