söndag, oktober 26, 2014

Spännande.....

...nu har jag fästat trådarna...
 ..och jag mäter dom för att se hur stor skillnaden blir.....
 33 cm från första varvet till toppen.....
 ..och 15 cm över handen....Stickor 2 mm, 1-trådigt svenskullgarn...många maskor.... 40 grader fintvätt i maskinen 1 timme och 20 minuter....spänning råder.....
Tada!!!! 
Klart....från första varvet till toppen mäter vanten 28 cm och bredden är 11 cm.... Vanten är ur boken Cimdi, många vackra vantar finns det i den.  Jag provar att sticka ett par till ur boken men i annat garn, 1 trådigt ullgarn från island "einband" stickor 2 mm där oxå....
Det är ganska många maskor på dessa vantar så dom blir lite större än "de vanliga" som jag brukar göra, Jag har köpt tunnare stickor men inte haft möjlighet att prova riktigt då en sticka av 5 är lite trasig i tippen och behöver bytas ut. 
Men sen...då ska jag prova att stick tunt.....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar