söndag, februari 01, 2015

Då var den här härliga helegn tyvärr slut....

..många skratt och allvarliga stunder har det varit, precis som det brukar.
 Ibland flippar man ur och ibland blir det riktig bra. Och den här började ganska bra...men det slutade i katastrof.
 Vi grunnade lite och googlade .....
 samt beskådade det som vi skulle lära oss....
 ..så här ska det nog se ut....
 Katastrofen fick byta bord och jag blev med en ny.....
... längst till vänster i bild...står den och skäms....
 Ett pärmfodral har jag fått ihop det var en del i kursmaterialet, att lära sej sin overlock och att använda dess sömmar.....Nu har jag fått låna en annan maskin också ...som kan sy kedjestygn....det kan inte min maskin. Här är det nästan färdiga fodralet till pärmen, det enda jag har kvar är en lite kantstickning men det får jag sy på min "vanliga" maskin.
 Här är nästa projekt...en slags väska, den här på bilden är inte min men jag har den som modell....min ska bli grå och röd...Jag har precis påbörjat den och kommer att slutföra den så fort jag får hela instruktionen på mejlen.
 Lite tyg var jag ändå sugen på att handla...Vad det ska bli?? Säger jag inte än...den som väntar får se.....
 Min nya familjemedlem....så bra, så lätt och bara min!!
Efter en helg med mycket huvudarbete är hjärnan ganska trött...det fick bli ett par varv på sockorna innan läggdax....Men nu är det nog dags....så jag kommer upp till jobbet imorgon....
 
Ny vecka nya utmaningar!!
 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar