onsdag, april 22, 2015

Det blev en....

..lång härlig promenad med lilla maken ikväll efter maten. Först gick vi till skoaffären och lämnade in min inneskor/tofflor där sulan hade lossnat ...jag höll på att fara handlöst ut genom dörren för att den vek sej under foten..inte bra ...men nu klarade jag mej alldeles utmärkt med blotta förskräckelsen. Skorna hamnar hos skomakaren och blir väl färdiga närsom....
Efter den svängen fortsatte vi förbi hamnen och tog årets första glass där...mycket god!!

När jag cyklade hem från jobbet "svängde" jag inom "min" tygaffär...gillar att kolla där ibland, dom beställer gärna det jag behöver om det inte finns hemma. Lyssnar alltid på vad kunden vill. Idag var det lite resår...kommer hem i slutet av veckan... men jag provar en lite smalare variant än den jag brukar köpa.... Sen hittade jag en bit rosa tyg med katter på..Kan säkert bli nåt fint av det...trosor tex (haha)
 Satte mej vid symaskinen efter promenaden och fick ihop lite av det jag klippte ut igår....Kallingar till maken....
 ..lite trosor.....
..fler trosor.... 
Imorgon, om jag hinner ska jag sy dit lite resårer.... 
Fixade lite med broderier oxå.... nu ska jag bara visa  vad det blev sen kan jag sätta igång med första badhandduken.... 
Letade efter lite sportbroderier oxå, väldigt vad mycket "saker" det finns i mitt program....men jag var allt tvungen att gå in på Needlework och handla lite iallafall...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar