tisdag, april 21, 2015

Så det blir ibland....

..riktigt sysugen är jag ....
 ..och häromdagen fick jag en bit tyg av min systerdotter....det lila med döskallar på som ligger högst upp till vänster i bild. Det ska bli trosor till mej och ev kallingar till gubben...och nogsam som man ändå ska vara så gör jag inte alls som jag ska.... jag glömmer den lilla sömsmånen som behövs eftersom jag har klippt itu mönstret och för att storleken ska bli till mej så behövs den!!!!! JA, ja det var bara att klippa till ett par x-tra trosor.... Och om det böir som jag  tänkt så sätter jag mej imorgon och syr ihop sakerna.... Och i huvudet  kretsar det tankar om tunikan...hur jag ska göra för att få till den i jersey...med muddväv ..men det löser jag så snart jag har kollat på lite tyger ....
Satte mej en stund och stickade framför tv:n...och gjorde lite sällskap med maken...han har "jobbat" borta och då är det skönt att sitta på "samma" ställe och prata lite....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar