tisdag, september 08, 2015

Så kul det var....

..som alltid när vi åker till Helena på kurs...
...idag var det första träffen av 4, vi skulle få lära oss mer om hur man broderar med garn ( engelska namnet kan jag inte stava till). Vår uppgift till nästa träff  blir att antingen piffa till ett befintligt plagg eller sy ett nytt plagg...jag tror jag vet vad jag ska göra.... Måste bara leta upp min "fot" till maskinen för detta ändamål...
 Philips sockor blev färdiga...nu sällskapar dom med de andra pojkarnas sockor i fästarlådan...ska väl ta tag i dom snarast!!!
Sen började jag på ett par "nya" sockor.....ett fisk mönster från sockstickeklubbens evenemang "Resan till de tusen sjöarnas land - Finland" 
... mönstret är på Finska men det ordnar sej nog...jag kan väl alltid fråga "nån där ute" om hjälp behövs.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar