lördag, oktober 03, 2015

Och så gick den av stapeln.....

..kursen i Norrköping hos Husqvarna tyger och Symaskiner
 och med Ingrid som fröken.
Först fick vi rita ett mönster efter våra egna mått...sen klippa ut i papper. Mönstret såg lite konstigt ut men det funkade jättebra.
 Sen kunde vi handla lite tyg om vi inte hade med oss nåt själva.
 Alla sytokiga tjejer "jobbade" på under tystnad och sammanbitna miner...Sen kikade vi lite över axeln på varann ...vilket tyg har vi använt, hur blir din, gör du kort eller lång ärm, tunika eller klänning eller t-tröja???  Oj vad fian modeller och tyger vi har gjort idag..
 Såhär blev min...jag som inte brukar välja lila...det gjorde jag idag...när jag har ändrat och fixat lite med min tunika så blev jag så jättenöjd med mitt resultat. Jag känner mej så fin i min tunika.....
..så jag köpte ne bit tyg till...som jag ska sy en ny tunika i.....

Nu ska jag kila iväg till mina "gamla"arbetskamrater för en träff på Krogen med mat och ett glas...
gubben jobbar (kör taxi) så han får väl se till att jag kommer hem ordentligt (hihi).
Ha en trevlig kväll alla där ute!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar