torsdag, januari 21, 2016

Törs nästan inte säga det,,,,

...men jag gjorde det ikväll igen....tog ett glas bubbel. Och det smakade lika gott som igår...

Idag har vi dessutom flyttat lilla mamma till ett äldreboende. Hon har själv valt att flytta och det känns jättebra. Så fint och ljust och framförallt varmt i hennes nya lägenhet. Trevlig personal är det oxå, väldigt hjälpsamma. Imorgon ska vi tillbaka och fixa till lite smågrejer som att sätta upp gardiner och tavlor och ställa in i skåpen. Jag tror att lilla mamma är jätteglad för det här och att hon känner sej trygg, det har hon inte gjort på ett tag då hemtjänsten som hon visserligen trivdes med men dom fanns ju inte där dygnet runt. Är man gammal och lite "ofärdig" behöver man tryggheten av att veta att det finns nån som hjälper mej när jag behöver ...och inte ett speciellt klockslag när mina behov kanske inte bör uträttas.
Sen blev vi bjudna på god mat av moster och morbror, jätteskönt att slippa laga maten själv. 

Således blev det ett glas "bubbel" och lite stickning innan jag nu går till sängs...
Min semesterdag är till ända...

Imorgon är det fredag och full fart mot helgen....!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar