söndag, april 03, 2016

Vilken givande helg jag har haft.....

..det är så fantastiskt roligt att träffa .....
 människor som har lite samma intresse som jag....
 ..och att vi faktiskt kan "nörda" ihop lite....
 prova saker....
 förstå saker...göra saker som faktiskt bli ganska bra....
 Här är nåt jag aldrig provat förut...tovning....
 ..i symaskinen..... här utan ull, enbart jeanstyget.....
 ..såhär fint blev det . Absolut att jag kan tänka med att prova detta på mina jeans...
 Här tovar jag med vadmal/ulltyg. Två olika färger .....
för att få fram ett mönster.... 
 ..och här en ulltuss.....
 ..för att få fram lite annan effekt....
 ....en fristående tulpan. Kan göras till en brosch till exempel.....
 Ett annat sätt att brodera....
 ..lite garn på undertrådsspolen....
 ..ger denna fina blomma på framsidan.... men man måste ha avigsidan upp när man broderar.
 Jag provade att brodera med tvillingnål.....
..och det blir ganska läckra effekter..
...spännande, spännande....
Nu får jag nog lägga huvudet på kudden och försöka sortera tankarna....i rätt fack i hjärnan.... så jag kommer ihåg vad jag har lärt mej.....

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar