tisdag, juni 21, 2016

En makalös manick.....

..ikväll har jag varit på kurs...overlock kurs....
 ..för att jag köpte en maskin .... hos Helena. Helena själv höll  i kursen!!
 Och jag gillar saker som förenklar ...speciellt när man behöver synhjälpmedel och x-tra "håll" i fingrarna.....Den här manicken är en manuell nålpåträdare som man även hålla kan fast  nålarna vid nålbyte med. Så jättebra....Nu "blinkar" inte nålen längre när tråden ska i och jag behöver inte använda pincettan för att försöka hålla nålen på plats när jag ska byta eller skruva faste den.
 Som jag har provat, trätt om, sytt, trätt om ...sytt, trätt om, trätt om.... Så gör om och gör om och gör det bra...undrar vad mina drömmar kommer att handla om inatt????
Köpte ett nytt mönster oxå.....
..och lite puffyfoam....Spännande, spännande....!!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar