söndag, juli 10, 2016

Ja snacka om att vara utloggad.....

...jag glömde helt bort att blogga igår...hade väl en massa annat för mej....
Började med en tur på stan då jag behövde lite tråd till 2 klänningar som jag skulle sy om till tunikor.... Då hittade jag den här klänningen...den blev min.
Sen hittade jag den här kappan...den blev oxå min.
Här är klänningarna som jag kortade av....jag sydde dom till millennieskiftet, den grå till nyårsfesten och den vinröda/röda till jul  festen....16 år sedan... efter ett par år hängde jag undan dom då jag tyckte dom var alldeles för långa..... och jag gillade byxor bättre. Nu hoppas jag att jag ska använda dom igen lite mer än tidigare...gillar tunikor till både cykelbyxor och vanliga byxor.
 Jag sydde en handduk åt äldsta sonen.....han skulle ge bort den.
 Jag fick sitta vid symaskinen hela dagen.... och resultatet blev den här klänningen....Jag älskar den!!!!!
 En bild säger mer än 1000 ord.... 
Detta var lördagens inlägg....
Söndagens inlägg börja här....
Hälsade på lilla mamma idag, hon fick lite nyplockade blåbär, både i burk och på kvist så hon kunde plocka lite själv.....(det var inte jag som varit i skogen, det var hennes bror och svägerska, men jag lämnade det)
Avsluta kvällen med att sticka färdigt vante 1 och påbörjar vante 2....

Kram







1 kommentar:

  1. Vad fina klänningar du syr! Smart att spara kläder och kunna ändra lite och börja använda igen.

    SvaraRadera