torsdag, juli 07, 2016

Stickade lite .....

..på vanten när jag satt i solstolen......går riktig bra faktiskt....
 ..känner ett mönstret börjar "sätta" sej i händerna nu.....
..och då får man en sån där knasig ide...så jag lägger ifrån mej stickningen , tar yngste sonen med mej på en promenad till stan och tygaffären..... Köper lite tyg......
 ..och efter maten så sättere jag igång. Det går alldeles utmärkt bra att klippa.....markera...och börja sy...Visserligen gör strykjärnet till en början att propparna går men sen.....
 ..vet jag inte riktigt vad som händer...ve och förskräckelse....strykjärnet blev alldeles för hett och brände hål...2 små hål när jag skulle pressa isär axel sömmen.... 
Kan bara meddela att svordomarna kom som aldrig förr....
Hade lite tur oxå..tyget räckte till att klippa ut ett nytt bakstycke....
 ..och visp hade jag sprättat bort den sönderbrända delen, sytt dit den "nya" och fixat till blixtlåset en gång till..... Nu är det ju bara resten kvar....
..jag hade tänkt ha den på mej imorgon men så blev det inte...
Imorgon får jag sy dit alla infodringar och fålla den....


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar