måndag, augusti 01, 2016

På stan.....

..har jag varit...hos Nancys...och köpt lite garn...som om jag behövde det!! 
Jodå det behöver jag!!! 
Glömde fota garnet men det hinner jag nog... innan jag börjar "jobba" med det, då ska ni få se.....
 
Satt lite vid symaskinen oxå. Mamma önskar sej en blommig t-shirt...jättesvårt att hitta. Det finns mycket blommigt och färgglatt men då är det typ blusar... Så jag köpte en bit tyg och sydde henne en tröja som hon ska få på torsdag när hon fyller år.
 Och när jag ändå höll på så fixade jag klart min "kalas" klänning a la 60 - talet. Nu sitter den som den ska, lagom kort och den känns kanonbra. 
Kanske inte mina färger precis men jag gillar tyget och mönstret så då blev färgerna "mina".
Gjorde toppen på Missy C och började på nästa vante....måste skynda på med dessa nu så jag får ta tag i det "nya" garnet...

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar