måndag, november 07, 2016

Ibland går det jätte bra....

..ibland går det jättebra INTE!!!!
 Tänkte prova att sy sparkbyxan i detta mönster, jag har gjort det förut för ca 20 år sedan...kommer inte ihåg hur det gick, tyvärr.
 Nåja, alldeles tokigt gick det ju inte ...om man inte tittar väldigt nära förstås.  När denna var klar såg jag att jag fått fel mönsterbit till grenen... Ja, ett exempel på hur man inte ska göra...det är ju bra att ha som exempel..... Att använda bandkantaren var ingen bra ide.....
 Så jag strök en låååång bit band för att sy på sedvanligt sätt i vanliga maskinen.... Resultat...inte så bra. Klippte bort allt för att fundera på en ny lösning......
Vändsydde ovandelen....tycker att det är helt ok....men jag kommer ihåg under arbetets gång att den här sparkbyxan är lite tokig att sy...gillar inte delarna då det är pilligt och svåråtkomligt.... 
Men jag funderar på om jag kan använda mej av nåt annat mera följsamt mönster....och ändå använda de bitar jag redan klippt ut....
Fortsättning följer...

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar