onsdag, december 28, 2016

Måste få visa lite julklappar ....

...nu när det inte är nån hemlis längre....
 Jag stickade en selmamössa fråna adventskalendern...svart och vitt var önskefärgen....
 ...sen blev det en alldeles egen badhandduk till barnbarnet...
 ...en till mamman.....
 ...och en till pappan....
Alla behöver en handduk ibland...en "egen" handduk.
 Och så hade jag köpt lite  tyg...det blev en klänning.....
 ...ett bar sparkbyxor......
...som passar till klänningen....
....jag ska sy ett par till som ska bli bruna men jag måste vet dom dom passar i storlek först.
Sen testade jag lit eoch sydde en kuvertbodyklänning...det gick precis så som jag tänkte mej men det var lite pilligt.... 
Jag tror jag ska testa igen om det faller väl ut och då kan jag göra lite större storlek.

Lite annat ligger utklippt på köksbordet men saknar lite kompletterande muddvara...får åka till stan  imorgon....
Sen b lir det nog klart vid till fälle.....innan det blir urvuxet.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar