måndag, januari 02, 2017

Nu har vi ju inte börjat än....

... men jag har suttit vid symaskinen iallafall....
Ny blev ju min overlock lite "sjuk" och behöver lämnas in ...Mats fixar det imorgon när han åker till jobbet...så hinner den bli klar innan jag ska gå på overlockkurs. 
Men jag har ju min vanliga maskin som oxå kan sy med specialsöm.... En liten baggydress i storl 44/46 med lite vidare "mage". 
Mitt söta lilla barnbarn ska få prova den ....
Den här baggydressen är storlek 48/50 ....så lilla LovaLie får prova den oxå....
Jag kan ju alltid ändra lite i denna modell oxå om det inte passar som den ska...
Sen finns det ju alltid större storlekar i mönstret oxå men nu är  hon ju fortfarande så liten.
Den här fodrade overallen är ett Ottobre mönster i storlek 62....
Alldeles för stor.... men den växer hon i så småningom, farmors lilla hjärta.

Nu måste jag bara googla mej fram till småstorlekslappar att sätta i kläderna...sonen har problem att veta vilken storlek som passar....
Någon som vet vart jag kan skicka efter? Tipsa gärna.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar