söndag, februari 05, 2017

Ibland blir det så att tiden bara springer iväg....

...och det gjorde den i lördagskväll....helt plötsligt så var det söndag och mitt inlägg missades....
 Men i vilket fall som helst så tog jag i lördags fram lite tyg och började klippa....
 ...och lägga i påse tillsammans med den eventuella beskrivningen som finns....
 ...kan säga att det blev en hel del faktiskt....utan att jag liksom tänkte på det.....Nåja allt blev ju inte klart.....
 Grannfrun kom in och gästade en stund, hon hade med sej en lite present...jag blev jätteglad , jag bara älskar knappar!!!!
 Idag har jag suttit en stund vid maskinerna.... Ett par hängselbyxor.....
 ....med sidfickor, inte alls krångligt, jättekul att prova....
 Sen blev det en klänning.....
 ...med fina knappar som dekoration.....
...och lite spets i fållen....
Nämnde jag att det var kul att sy fickor....här ett par smala baggybyxor.... 
 ...med sidfickor. Så lättsydda och roliga....
 En liten kofta/jacka till baggybyxorna.... 
Nu ska det bara sättas dit lite knappar i både hängselbyxan och jackan...
Får ta tag i det imorgon.... 
Sen tror jag det fanns lite utklippta saker kvar som ska sys ihop....
Lite tv stickning blev det oxå ikväll, fortsätter på Mora - Nisse mössan.

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar