söndag, april 02, 2017

Förberedelser.....

...nu har jag plockat bort det marinblå banden och lagt undan dom....
 ..jag har tvättat dopklänningen och väntar på att den ska torka så jag kan sätta di dom rosa banden. Det börjar bli dax för nästa generation att få använda klänningen. 
Min mamma stickade dopklänningen till mina barn, den äldste, 1994 och det är hans dotter som nu ska få använda klänning på sitt dop. 

Jag hittade mönstret i en Allas veckotidning långt innan jag själv fick mina barn och blev så förtjust i mönstret att jag rev ut det och sparade det tills det blev min tur... Jag vet inte riktigt vilket året var men jag vet att det är läääänge sedan.
 Jag har även hunnit sitta vid maskinen lite idag oxå....en tröja till en liten kille.....
 ..och ett par kallingar som kan passa till en liten kille.....
 En liten t-shirt  i lite tjejiga färger....tror jag ....
Sockarna är nu klara....trådarna är redan fästade så det är bara blockningen kvar.......

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar