tisdag, maj 09, 2017

Sytt lite ikväll.....

...det var ett tag sedan jag var på kurs och använde min overlock...och coverlock...
 ...det var en sån kurs jag var på.... och då köpte jag lite tyg....
Nu har jag planerat klart och klippt ut.....
 En tunika klänning till mej!!!! Nu är ju egentligen inte rosa riktigt min färg men det finns turkos i klänningen oxå .... Och det är min färg!!!! 
Så nu när jag har sytt upp lite tyg från mitt "förråd" får jag kanske leta upp nåt nytt fint tyg att inhandla....
Ett broderi på en tröja till en liten prinsessa!!!!

Kram


3 kommentarer:

  1. Vilken fin klänning, ser skön ut.
    Helt fantastiskt att det går att brodera med en symaskin, syr den mönstret av sig själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den syr mönstret om jag "talar" om för den att den ska sy just det motivet. Jag "laddar in" med hjälp av USB.

      Radera
    2. Det är något annat än gamla trampsymaskiner från mormors tid.

      Radera