torsdag, juli 06, 2017

Torsdsg och lite allvar.....

....samt historia. Idag har vädret varit svalt på morgonen och väldigt varm på dan för att övergå till en behaglig kväll.
Ett besök på auschwiz. Spännande,allvasrsamt och berörande historia.
Vi hade förmånen att få en guide som hade mycket kunskap och en behaglig berättarröst så att vi alla förstod.... och att det aldrig någonsin får hända igen, det som skedde under andra världskriget.
Jag har läst historian i skolan, kanske var jag inte så mottaglig då men nu blev jag väldigt berörd och rörd. Jag tycker att jag fick mycket historia som jag möjligen missat under skoltiden.
Det är svårt att återberätta alla upplevelser så jag skulle istället vilja rekommendera en resa till Krakow i Polen och studiebesök i auschwiz.

Efter en så mäktig upplevelse blev det stadsbesök och mat för att sortera alla tankar....
Kvällen har varit alldeles ljummen och fantastisk och nu lägger jag huvudet på kudden och bara njuter av en fantastisk dag.

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar