lördag, oktober 14, 2017

Har varit en sväng på stan....idag....

...där hade röda korset en liten utställning....
 med dom vita bussarna som hjälpte människor under kriget
 ..att få komma till Sverige....
 Och jag kan bara säga att jag blev lika berörd och rörd som jag blev när jag var i Auschwitz i somras... 
 Dom här vita bussarna a har fyllt en stor funktion för människor att komma undan eländet ...
Jag blev väldigt berörd av denna ambulans...med både kulhål och brännskador. 

Och jag hoppas att vi aldrig mer ska behöva använda detta medel, att vi alla kan få leva i fred och frihet, inte kränka varann eller vara maktlyssna... 
Jag hoppas att vi ALLA tar vårat ansvar, stöttar varandra och håller sams oavsett vilken bakgrund vi har, var vi kommer ifrån eller vilket språk vi talar.
💓💓💓
Hade lite sticktid på senkvällen, gjorde färdigt järbos höstsocka. Nu ligger den under fuktig handduk... 
 ..tillsammans med denna citronsocka som oxå är klar...
..och dessa tovade vantar. Nu blev det mycket klart på en och samma gång...

Sen hade vi lite middagsträff med sonen, hans flickvän och lilla barnbarnet. Flickvännen har precis fyllt år och det ville vi fira. Jag hade lite tur som "stal" ett lite foto på barnbarnet, gjorde ett tryck av det och pimpade med lite vinylhjärtan. En tröja till  lilla mamman från oss. 

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar