söndag, november 26, 2017

Idag har jag varit på kurs.....

..igen! 
Så roligt det är, träffa andra som har liknande intressen och kunskapstörst som jag ....
 Det var utforskardag med overlocken...sömmar jag inte kan eller som jag kan men inte helt och hållet.... pressarfötter till maskinen som underlättar mitt syende...
En pressarfot som jag provade var den här...att sy egna passpoaler med OL:en. Jag har en till min vanliga maskine men att få testa denna gjorde mej nyfiken och lite förundrad över hur mycket lättare det är. Allt är ju lite bakvänt första gången....
 Den andra spännande foten är denna som jag kan sy fast tunnare resårer med...passar mej alldeles utmärkt faktisk...men visst behöver jag träna lite mer....rolig var den iallafall...
Sen provade jag  inställningar på några andra sömmar som jag kan ha nytta av. Overlocken som jag hade med mej köpte jag i somras och behöver träna lite på den då inställningarna inte är riktigt likadana som på min "gamla" ol. 
Jag tror jag sagt det förut...
Kunskap väger inte så mycket och är lätt att bära!!
 Nu på kvällen blev det lite stickning... bara för att rensa huvudet litegrann.....
Jag lägger upp nästa vante....

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar