måndag, mars 26, 2018

När äldste sonen.....

..och hans flickvän fick mitt barnbarn så var hon ganska liten så de första kläderna som jag sydde var alldeles förstora....Jag köpte ett prematurmönster och sydde hallonsmulas baggydress....
Kan bara säga att det mönstret är kanon, alla hallomsmulor som jag köpt och sytt av är jättebra. Nu har sonen och hans flickväns kompis fått en lite dotter som är väldigt lite och då får jag använda prematurmönstret igen men en mycket mindre storlek....
Det är ju  väldigt små delar i dressarna.... men jag tänkte att jag kan ju använda av dom tygbitarna som inte räcker till lite större kläder...det blir en hel del vill jag lova pga alla smådelar.
Den lilla tösen ska få ett par plagg...sen tänkte jag skicka de andra till nån insamling för prematurer...
Inte  imorgon men troligen på onsdag kommer jag hinna sy lite ....vet ju inte riktig hur pilligt det kan bli...men man måste ju utmana sej själv ...eller.....💖💖😉😉

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar