lördag, december 01, 2018

En trevlig dag!

Inte så många människor var det men dom hade väl lite annat för sej....det är  ju marknader lite överallt och inte var det någon vinterstämmning utomhuds heller...snön lyste med sin frånvaro.
 Men jag träffade några fina människor iallafall. Bla en "gammal" klasskompis, så trevligt det var, man har ju så mycket att prata om, gamla minnen och andra tokigheter. 
Man skulle behöva ta sej i kragen och stämma träff men vi är ju alla så upptagna mitt i livet med jobb, barn och barnbarn...så vi får passa på när vi springer på varandra....hoppas vi snart springer på varandara igen 💖💖💖
 Så efter en hel lång dag på julmarknad blir det dax att ta hand om "adventen" här hemma....
Äntligen har jag köpt nya gardinstänger till köket....och äntligen  har jag köpt nya gardiner till köksfönstren...och sist men inte minst...äntligen har jag tvättat insidan av fönstren så man kan sätta upp "nya" adventsstjärnor 😊😊💖💖
 Albins adventsljusstake är hittad så det blev några fina handstöpta ljus, (som kommer från Nyköpings ljusfabrik,)  i den. Långa fina ljus. 
Det första ska vi tända imorgon...
Jag avslutar kvällen med att sticka vantar (som vanligt 😉) som påbörjade under tiden jag var på julmarknaden.... Imorgon kan det bli ett par tummar på dom....

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar