måndag, december 24, 2018

Men oj då...slarvigt av mej.....

...när man har lite pyssel för sej är det lätt att glömma tiden.....
 Men det går att göra om och rätt....
Igår fixade vi granen, barn och barnbarn....
Eftersom jag inte riktigt kommer åt alla julsakerna iföörådet pga en massa "andra" kartonger så fick vi köpa lite nytt....små kulor, "smalt" glitter ny toppstjärna och ny julgransmatta.....
 .....barnen och barnbarbet gjorde sitt allra bästa för att göra granen fin.....
 Visst har dom lyckats...i år igen 💖💖💖
 Nu kan jag då visa julklappar i sin helhet då alla fått sina och jag tror dom blev väldigt glada....
Äldsta Sonens flickvän.
 Äldsta sonen....
 
 Barnbarnet 💖💖💖
 mellansonen.....
 Yngste sonens flickvän......
 ...yngste sonen.....
 Lilla maken......
...och lilla jag.
 
Mamma/Svärmor/Farmor ......
 Lilla makens bror.....
Vi har haft en underbar julafton, lilla barnbarnet med föräldrar sov över hos oss och tillsammans kunde vi äta tomtegröten till frukost. 
Sen blev det lite julklappsutdelning och lite lek innan lilla familjen for vidare.
Tack för att jag får rå om er ibland.
💖💖💖💖💖
Julmaten intogs hos Svärmor/Farmor och smakar alltid så bra. Vi träffar lilla makens familj och får hans lillabror med oss hem ett par timmar. Vi sitter och pratar och skrattar ihop, tittar på lite tv  innan han åker tillbaka till Svärmor/ Farmor. 
Vi följer våra traditioner och tycker att det är så skönt med lugn och ro samt att barnen får leka med sina julklappar som dom fått. Vi äter mer mat om vi vill, dricker mer julmust om vi känner för det. Och vi får rå om varandra utan stress.
💖💖💖💖💖
Jag kommer att avsluta min kväll med lite stickning....en enkel sådan, sockor...då behöver jag inte vara så koncentrerad uta finns "med" om det skulle behövas...

God Jul 
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar