tisdag, januari 22, 2019

Lite bakat.....

...provade ett recept här hemma som jag provat på jobbet tidigare....
 Ett filmjölksbröd....med massor av gottis i...äpplen, aprikoser, frön, nötter, kryddor, bikarbonat, bakpulver och sirap.  
2 bröd blev det , ett ligger i frysen, det andra få jag äta upp.....
 Tovade vantarna i 40 grader syntet tvätt....1400 varv centrifugering....
 Nu blev det lite skillnad på vantarna..... dom grå/blå/gröna blev minst  men helt ok, lagom tovade och lite wkortare än innan. Mörkgråa vantarna är tovade i 40 grader fintvätt, 1000 v centrifugering....där hande det inte så mycket. Vantarna är lite luddigare än innan, de grå/rost/gröna är tovade i ullprogrammet....det "hände" nästan ingenting.....
Slutsats: tova i 40 grader syntet, sänk varvtalet i centrifugeringen något.
I somras började jag på en sirikofta....sen hände det inte så mycket...ledsnade lite tror jag. Nu har jag tagit fram den igen ...ska försöka få den klar. Måste bara tänka ut hur jag ska ha den, lång, kort, bred resår, vikt kant(fåll).....
Jag stickar vidare så får vi se....😉😉😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar