torsdag, januari 03, 2019

Nu är dom klara......

...jag provade tova i fintvätt 40 garder ....
Jag skulle ha provat syntet tvätt 40 grader istället..... 
....det hände inte så mycket med vanten... 
Jag tror att jag törs tova lite hårdare nästa gång...
....vilket innebär att jag måste sticka ett par "julvantar" till....
Det allra första vantparet körde jag i ullprogrammet i tvättmaskinen...det hände inte så mycket med dom heller....
Nåja , man blir klokare om man provar sej fram och skriver upp hur man gör....😉😉😉

Kram



2 kommentarer:

  1. Använd såpa och varmt vatten, ta vanten på dig och gnugga/stryk, rulla ihop, fokusera på områden där du vill tova ihop. Klimatsmart och blir mindre luddigt resultat, du har dssutom full kontroll hele tia. Bara ett alternativ om du vill testa!

    SvaraRadera