tisdag, maj 17, 2022

Nu har ju halva Maj gått och.....


 ..jag har alldeles tappat det ...att skriva förstås.
Men nu har det hänt en hel del.....broderade en handduk åt en liten hund.....
Jag stickade en varm väst till lilla barnbarnet....
..och en t-shirt efter önskemål. 💖
Jag beställde hem en vantbok...oj, oj , oj vilka fina vantar!!
Jag har virkat grytlappar.....
..i olika färger som matchar varandra....
Nu hänger dom i mellan sonens kök, han och flickvännen köpte en lägenhet och blev sambos.
💘💖
Jag har varit på en kul kurs.... vi har sublimerat...en skylt som hänger på våran grind. Blev ju tvungen att fixa en ny .....på den gamla skylten fanns ju bara en vakthund
Jag sublimerade lite märken....som jag kan stryka fast på nåt roligt om jag vill....
Pryder ett par ljuslyktor .....
.....som vi ska .....
..hänga upp på altanen...
Kan ju bli fint till sonens stundade student.
Jag dekorerade ett vinglas med vinyl och kristall lack....tänkte att  lilla barnbarnet kan ha det att dricka ur när hon kommer hit.
💖
Lärde mej att göra en skärfil av foto.....
Det här är Melkers 2 års kalas....Melker till höger och Diezel till vänster.
Vi behövde lite namnlappar att ha på våra kläder på jobbet, det är alltid lättare för annan personal, vikarier  deltagare att veta vem som är vem. 
Det här var roligt att fixa.
Skylten är i skyltvinyl och ska sättas upp på våran grind på baksidan/altanen. 
Den sublimerade skylten satte vi på grinden på framsidan....
Kan bara säga att grabbarna talar om när det kommer någon och då menar jag TALAR  OM!!!
Hoppas bara att vi inte blir skyldig någon nya byxor (om dom gör ner sig 😂😂)
Min Saga kofta är nästan klar. 
Jag ska bara klippa upp den och sticka framkanter samt fästa lite trådar.
Och till sist , fästa trådarna i min kofta som jag ska ha när Jonas tar studenten....
Man vill ju vara lita fin iallafall.....klänning tillkommer men den har jag inte sytt själv, den här gången blev det en köpt klänning.

Tills vi hörs nästa gång....

Kram




1 kommentar:

  1. Oj vad du är aktiv. Så mycket fina grejer du gjort. Så mycket inspiration. Så roligt att du delar med dig. Kram Eva

    SvaraRadera