måndag, augusti 08, 2022

Jaha...då tog semestern slut....

...fast det är ändå okej, det är kul att börja jobba igen.
Men under semestern har jag väl ändå hittat på en del....
Den här lilla gossen har varit på Evidensia i Linköping och kollat upp en hälta, som tur var slapp han opereras och blev behandlad för benhinneinflammation.. Idag mår Melker gubben alldeles utmärkt, pigg och glad som alltid.
Vi har även varit på Smultronstället i Söderköping och ätit glass, samt hälsat på "grabbarnas mamma och lillasyster. 
Grabbarna med sin mamma och syster har varit på Nils Oscar tillsammans med mattar och hussar och ätit och tittat på alla människor som oxå var där, samt visat upp sig från sina bästa sidor. Inta varje dag man få se 4 ståtliga, söta, relativt väluppfostrade (det gäller endast Tjorven och Skrållan) berner hundar ligga bredvid varandra......
💖💖💖
Jag har även hunnit sitta vid symaskinen en del....
Jonas fick många fina handdukar i student present som ha ville få sitt namn på... 
Lilla maken hade en arbetskamrat som skulle sluta och ville ge honom ett minne....
Jag har stickat vantar....




...med många färger och mönster, de flesta ur Solveig Larssons vantböcker , ett par är från knittionglotta, den med katter på...

garn som jag har beställt från kina, Kashmir garn har jag stickat handled svärmare av, de enfärgade. Så underbart mjuka och fina, roliga att sticka oxå. 
De tvåfärgade är stickade i ett alpacka garn.
Hittade lite tyg i mina gömmor , tyg som jag fått , det blev en klänning till lilla barnbarnet...
..och kalsonger till hennes pappa...
Lite trosor till barnbarnet...
...och flera par kallingar....
Det hann bli fler vantar....

... när man sitter och bara njuter av solen, en kopp kaffe och får ha lite garn i händerna ...
...ja då kan det bli såhär...
Men nu tror jag att jag ska sticka en tröja till mej för ovanlighetens skull.....bild kommer så småningom...
Och alldeles färskt...nyss hemkommet från Kina...mer garn. Det här är ett jätte tunt garn... det ska bli så roligt att få sticka i detta...troligen kommer jag behöva använda två trådar av garnet....ev kommer det att bli en lite tröja....väldigt liten tröja....till en väldigt lite "en" som så småningom kommer att presenteras... och jag kan ju välja vilken färg som helst...som passar båda "sorterna".

Kram tills vi hörs igen.







2 kommentarer:

  1. Ojoj, vad flitig du varit!!! Vantarna är såå fina, och sköna ☺️ Så roligt att se allt du gör!!
    Skönt att allt är bra med ”Lill-killen” igen!!
    Ses snart igen
    Susanne och flickorna 🥰

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vad flitig du har varit. Vilka vantar !!!!!! Så impad. Du är så himla duktig på både symaskin och med stickor. Det har ju också varit en sådan tid när man fått sysselsätta sig mer med sina hobby.
    Dessa husdjur, så älskade de är. Som barn .
    Vi har en ny hundvalp bara 11 veckor just nu och en riktig piraja . Jag har letat upp ett par gamla jeans som det inte gör något att han biter i. Men så är han såååå söööt !!
    Ska ta tag i min blogg en dag när elpriset är snällt (som idag) . Då blir det både kort, pyssel och valp. Ha det gott önskar dig Eva

    SvaraRadera