fredag, juli 19, 2024

Nu har jag haft semester i nästan 3 veckor....

...Hur har det då gått med min höft/knä??
Ja, det har väl inte gått sådär jättebra precis, jag fick söka vård, först skulle jag prova fysioterapeuterna...dom har semester till augusti och då ska jag söka igen. Men  samma dag som jag fick besked om detta skulle jag kliva ut på altanen för en fika, kliver snett och mitt knä säger "pang", fick skriva till vården igen eftersom jag nu inte kunde gå....endast tårna kunde sättas i backen men benet bar inte och det gjorde SKIT ont!!! Då blir man lite rädd faktiskt. Men väl hos doktorn som förövrigt var jättetrevlig och förstående undersöktes mitt knä..... inget ledband som var trasigt och det kändes jätteskönt, men han trodde att jag fått en muskelbristning på utsidan av knäet av att jag har överansträngt det pga trokanteriten som just för tillfället är helt okej. Men pga mina smärtor i knäet så fick jag en spruta cortison på utsidan...han att det tar ca 2 dygn innan jag känner smärtfrihet. Och ja det stämde. Vårdcentralen på onsdagen och smärtfri på fredagen, för helgen skulle bestå av kusinträff och då var jag glad att jag kunde gå , nästan som vanligt.
Och vilken kusinträff, så roligt att träffas. Och jag bestämde att jag gör detta igen om 2 år ...bokar in en ny kusinträff!!
Ja, knäet är fortfarande överansträngt men nu på insidan...jag försöker att gå så lite som möjligt, tar smärtstillande och antiinflammatoriska tabletter, samt liet lättare träning som jag ändå tror är bar för mej. Men så fort fysioterapeuterna kommer tillbaka ska jag boka en tid.
🙈🙉🙊

Nog om detta.....nu till annat roligt som jag kan hålla på med.
Sydde mej en ny väska, compassbag från noodelhead.
Allt material från Hadynson creative.
Nyaste lilla barnbarnet fick sej handduk och badlakan.
Och pojkarna får lite nya t-shirtar...... i skuggan
...i solen. Det är lite magiskt när dom ändrar färgen av uv-strålnigen.
Malte, ett av barnbarnen hade inte fått sin handduk så farmor satte sej och fixade.
Lite sticktid, min berner tröja är äntligen klar.,
Idag hittade jag lite tygbitar i skåpet som räckte till 2 par baggy byxor storl 50/56...
...lite större bitar som räckte till stol 86
ett par till i storl 92......
... lite mer tyger till T-shirt i storl 80......
Det gäller att sy slut på tygerna för snart nalkas det syfestival och då kan det bli mer tyger i skåpet......

Tack för du orkade läsa ända hit, jag är ledsen att jag beklagade  mej ibland behöver man bara få det ur sej. 
Nu känns det mycket bättre. 

Kram till nästa gång 
💖💖💖





2 kommentarer:

  1. Meeen nej, inte mera ”olyckor” nu!! Åh så tråkigt! Du skulle ju vara försiktig 🫣
    Kul att se alla dina fina ”alster”!

    Hinner vi få till en träff, och orkar du?
    Krya på dig vännen 🥰
    Kram Susanne m familj ♥️

    SvaraRadera
  2. Så fin hundtröjan blev! Vad använder du för mönster till baggybyxorna?

    SvaraRadera