måndag, augusti 19, 2024

Nu har det gått ytterligare några veckor.....

...och jag har börjat jobba igen. Semestern var ju lite "sisådärkul", typ innan, under och även nu efter så har min höft och mitt knä inte varit så rolig att ha att göra med. Sjukgymnasterna har precis börjat efter sina semestrar.....
Ja och  ytterligare en vända till vårdcentralen fick det bli då jag har haft sådan värk att jag inte kunnat sova eller gå ordentligt heller.  Nu blev jag lite mer smärt lindrad, med dubbel dos av den medicinen jag fick förra gången samt full dos alvedon, jag känner fortfarande av speciellt mitt knä men nu är det mer hanterbart. Jag har oxå äntligen fått en tid för sjukgymnastik, det ska bli så skönt att få hjälp. Så nu ser jag bara framåt, det kan ju bara bli bättre....eller hur!!!
För att tänka på nåt annat så har jag sytt lite när orken infunnit sig....små kalsonger.....
...ny väska till mej....
..en daily duffel bag från "Dog under my desk"
En liten väska för hundbajspåsar, lite omgjord för den lite större hunden och större rullen med påsar...
..att hänga i kopplet....
...och plats för  lite godis till vovven.
Detta var en present till en liten söt kille med namnet Harry.
En kanontrevlig träff med "flickorna", god mat och presenter både "hitochdit". Jag fick presenter då jag visst hade fyll jämt och dom fick present av mej för att jag tycker att dom är såå coola, kuliga, trevlig och alldeles underbara!!
En ny klänning till mej av lite tyg som legat lääänge 😁😉
Dax för skolstart igen, stora barnbarnet behövde ha en ny rygga som kan rymma både böcker och gymnastikkläder samt lite annat smått och gott. Det blev en Sutherland från Sew yours.
Hon fick inte vara med och välja den här gången, det ville jag göra själv som en överraskning till henne. 
Allt material är köpt hos Hadynson Creative. 
Det blev ett pennskrin oxå......ena sidan...

..andra sidan...
När barnbarnet fick sin rygga blev hon jätteglad och imorgon ska hon använda den för första gången. Hon ska börja klass 2. 

Tack för att just du orkade läsa ända hit. 

Kram 

Sytanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar