söndag, november 22, 2009

Regninga söndag!!

Idag har det verkligen regnat ... nästan hela dagen faktiskt... riktigt städväder...?! Ja, det var väl bara till att sätta igång. Jag är inte speciellt road av städning, hade jag möjlighet så skulle jag nog låta nån annan sköta den biten åt oss. Ett kök är ett kök är ett kök. Inte roligt att göra rent i. Skåpsluckor som behöver torkas både nu och då... jag har ljusa luckor och där syns ALLT. Dessutom har vi en fläkt, den blir äcklig bara man kör igång spisen.... och golvet framför spisen...när man har stekt fläsk så är det rena "fetthalka".... Ja nu är det gjort iallafall och jag är såååå nöjd!!!
Under tiden som jag fejade i köket hade jag symaskinen på... vi ska på 4 års kalas på lördag, jag tror inte att dom kollar min blogg, så det är nog riskfritt att visa presenten.

Och Albin drog iväg på stan med en kompis, "skällde" lite först om att han inte hade några jeans.... Ja det är väl bara att handla det då... du har egna pengar, svarade jag. Och han kom hem med ett par snygga Chinos och en jättesnygg tröja. Riktigt stolt var han, jag tror att det är första eller kanske andra gången som han handlar kläder alldeles själv, för egen ekonomi. Jag är stolt över honom, tycker att han gjort ett bra köp, det var visst lite extrapris oxå, det är ju inte helt fel...!
Nu blir det kaffe framför tv:n tror jag . Ryggen behöver vila känner jag. (Lite trött i den.)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar