måndag, november 23, 2009

Sykväll, förstås!

Ikväll har jag inte gjort så himla mycket..... började lite på en beställning... färgsatte och fixade dit namnen och hann sy en handduk. Jag är jättenöjd med den första. Sen kom jag på att snart är det ju dax att skicka iväg julkorten...hmmm... bara att sy kanterna på dom fina bilderna som jag sytt. Dom ska sitta i kort som jag vikt alldeles själv, hos min syster på "Mixen". Jag ska sätta fast bilderna på kartongen och sedan ska det dit bilder på mina "gossar" oxå. Sen ska det läggas i kuvert och frankeras och skickas iväg.( allt detta kommer att ta mycket tid i anspråk, om jag känner mej rätt) .

Ett par trasiga byxor lagade jag oxå, sen plockade jag undan ALLA sygrejorna. Och vad tror ni att jag hittade då????? Jo, mitt köksbord och 6 sittplatser!! Det ser väldigt konstigt ut i köket nu, massor av bord..... nu kan vi sitta och äta tillsammans igen, det har vi inte gjort på drygt 4 veckor, tror jag. Nu får jag ta fram grejorna när jag ska sy. Måste börja tänka på julstädet....( hmm).Philip fyller år i helgen och det ska väl se någorlunda skapligt ut då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar