lördag, januari 28, 2012

Har man en....

..handarbetsgalen morsa så har man. Det kan vara till en plåga men det kan oxå vara till en stor lycka!!!!För mej har det varit till en stor lycka för hon har lärt mej en massa saker...sticka, virka, sy, väva ...
 Och hon har även lärt mej att sätta värde på saker som man tillverkar själv, den gåvan är lika stor som den köpta gåvan. Jag bara älskar att göra saker...och ge bort det jag gör är väldigt kul.och givetvis så lär jag mej fortfarande att utvecklas i tekninker som jag inte riktigt behärskar... (Jag bara ska lära mej tvåändsstickat) Men idag fick jag låna en bok av henne som hon har letat efter ett tag. När jag köpte Solveigs vantbok så sa mamma att det ska nog finnas en bok om landskapsvantar i gömmorna ...men hon visste inte riktigt var..nu är den hittad och det finns så otroligt vackra vantar i den...jag bara måste sticka ett par...(som om ni inte hört det förut??) Vet inte riktigt vilka jag ska välja...vi får se, jag måste bläddra i den lite till......
Dom här Johannavantarna måste bli helt klara först....nu är det tummarna kvar....

Kram

8 kommentarer:

  1. Trött som ett spett och vill bara titta in och hälsa!
    Snygg vantar! IGEN!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den boken har jag velat bläddra i, men än så länge har mina och bokens vägar inte korsats.. :) jättefina vantar!

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt att ge bort något man gjort själv!

    SvaraRadera
  4. Den boken har jag budat på tradera ett par gånger men icke då. Tror den är riktigt fin.

    SvaraRadera
  5. Nu är dín fritid i vår planerad,, du kommer att göra många fina saker till..kram

    SvaraRadera
  6. Instämmer. Min mammas handarbets-och pysselintresse har gått i arv och gör neråt också. Kul att du hittade boken. På loppis kan man även göra sådana bokfynd. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Den boken har jag också fått av min mamma.
    Även den med sockor.
    Visst är dom fina och så mycket användbart det finns i dom.
    Kram! //BiZen

    SvaraRadera
  8. Åh den har jag också fått av min mamma! :)

    SvaraRadera