söndag, januari 29, 2012

Soliga söndag!!!!

Väldigt vackert väder blev det idag...och vad fick jag se???? Mina fönster...inte riktigt så rena som man önskar....nåja..det får jag ta tag i till våren när det är mildväder ute...
 Så jag beslutade mej för att gör färdigt vantarna Johanna istället....(eftersom det är för kallt för att putsa fönster). Insidan....med en mönstrad tumme, kallas visst falsk tumkil.....
 En sida av varje, en väldigt rolig och lättstickad vante....
 Sen åkte jag till en affär med gulskylt och svarta bokstäver i namnet...hittade lite 7 bröder.....i rosa och ljusbeige....
Tänkte ge mej i kast med boken 2 socks at the time...titta på bilder och hoppas att jag inte ledsnar när jag inte förstår...har redan repat upp en gång....men jag tror att jag är på banan, jag hittade ett mönster på 365 saker att sticka och även Rät och Avig har gjort sockor och mössa av det här mönstret...mycket roligt mönster....ser ni inte vad det ska bli...? Nä jag förstår men inom ett par dagar kommer bild på "arbetet".

Kram

6 kommentarer:

  1. Just de nyanserna + 2 till köpte jag på den gul/svarta butiken vid nyår.
    Nu har jag stickförbud!!!
    Funderar på hur jag ska göra med mina order!
    Fast jag vill ju klara av att sy!!!
    Vantarna är supersnygga!!1
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Fönsterputs får verkligen vänta lite.
    Vantarna är som vanligt jättefina. Det är ju med en rasande fart du stickar.

    SvaraRadera
  3. Alla underbara vantar du stickat har lockat mig från sjalstickningen. Hur underbart är inte vantar i flera färger??!!??

    Nej, fönsterputsning är helt onödigt i detta väder. Sticka vantar är bättre.

    SvaraRadera
  4. Ja, nu kan man ju verkligen skylla på vintern för att slippa tvätta fönstren! ;)

    SvaraRadera
  5. usch inte kan du väl tvätta fönster nu då det är så himla kallt.. vi har -17..vantarna o sockorna ser fina ut.. du är så himla duktig att sticka..

    SvaraRadera