lördag, maj 19, 2012

Soligt värre idag!!

Och det är ju så himla skönt när solen kommer fram och visar sej från den bästa sidan. Jag satt en lång stund efter frukosten och funderade på vad som behövde göras idag...det var ett tag sedan jag tvättade mina fönster, kanske , kanske inte, kanske, kanske inte?? Jo okej, min kära granne la ribban för dagens arbete!! Om dom har fint i fönstret så är det nog bäst att jag oxå har fint i fönstret  och så fick det bli. 7 skapligt stora fönster blev det. Om jag känner mej nöjd? Klart jag gör, jag är ingen hejare på fönsterputsning men det blev godkänt. Nu ser jag både ut och in!! ; )
Sen blev det lite matinköp och grill tändning....då kommer min kära granne igen och tycker att om man grillar måste man ha nåt att fukta strupen med. Sagt och gjort, hon blandade en kanon god drink till mej!!! Tack för den! Smakade otroligt gott!!
 Äldsta sonen drog iväg till kompisen som nu har fyllt 18 år, med sej hade han ett örngott med namn och biltillhörighet. Om man nu kan ha en sån.... Men kompisen har en Volvo så vi tyckte att presenten var ett utmärkt val till honom. När väl körkortet är klar så han kan köra sin bil själv behöver han inte bara drömma om den.....
Och några varv till har det blivit på Albins tröja, trots att jag stickar runt så blir det lite tungt att hålla i.... imorgon hoppas jag hinna sitta ute och sticka en stund....i solen!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Oj, vad långt du hunnit med Albins tröja:)
    Jasså du kunde inte hålla dig och ligga kvar i solstolen:))men då har du rena fönster nu då..kram Maria D

    SvaraRadera
  2. Tänk att Pippi-tröjor är så fina! Man tröttnar aldrig på dem! :)

    SvaraRadera