söndag, april 12, 2009

Påskdag!


Då var det söndag då, lätt trött "gubbe" och lagom pigga barn. Jonas följde med farmor till kusinen Tim för att leka ett par timmar, farmor behövde tvätta bilen och byta däck det tycker små killar ar kul att titta på. Jag tog då beslutet att jag och "gubben skulle göra en liten tripp till Ingelsta i norrköping för att köpa nya trådar till broderierna . Här i Nyköping var det ju STÄNGT på den syaffären som har dylika trådar. Men det är roligt att åka iväg sådär. På vägen hem svängde vi in till storasyster i Krokek. Där träffade vi oxå "supermillis" med familj, det var ju ett tag sedan. (jag läser bara hennes blogg, hälsar sällan på). Det händer ju att vi träffas på MIXEN ibland förstås. Alltid lika trevligt!

När vi så kommit tillbaka till hemstaden blev det till att fixa lite påskmat-sill och dyl. Farmor och mormor var inbjudna.


Sedan har jag suttit framför min kära lilla dator,försökt göra lite mönster med färbyten osv. Det funkar faktiskt riktigt bra. Jag har lagt in en bild på forever örnen som är färgsatt, den ska jag prova att brodera till mej själv. Jag hoppas att det blir bra. Jag lägger väl in en bild när det är klart.(om det blir snyggt) Fö är vi (läs jag)ju lite trötta så det blir väl tidigt isäng, det blev ju lite sent inatt när man skulle se till att alla äntrade sina sängplatser.....


Kram

2 kommentarer:

  1. Tack för besöket! Kort & intensivt. Kram// syz

    SvaraRadera
  2. Kul att ses, det blir ju som sagt inte sååå ofta! Ha det! Kram

    SvaraRadera