tisdag, april 14, 2009

Vanlig Tisdag



Idag har jag jobbat och det gick ju bra. Inget särskilt fö. Har varit och tränat lite, fick öka lite vikt på armövningarna. Vill ju ha lite snygga sådana till sommaren! Magen fick sej en överkörning oxå, den svider lite nu. Annars blev det lugnt.


Albin hjälpte mormor att tvätta staketet, det blev jättefint. Nu är det vitt igen. Tänk vilken duktig pojke jag har. Båda mina stora pojkar har fixat lite på vårat staket oxå, det är nästan klart. Det blir vitt och fint det med. Lite kallt var det ikväll så grabbarna är lite frusna.

Har suttit lite framför datorn och försökt jobba lite med ett broderi, får inte till det som jag vill men det ska nog lösa sej såsmåningom. (skam den som ger sej). Nu blir det bokläsning, jag läser "livets döttrar" av May Grethe Lerum. De handlar om "flickor med kunskap om örter och dyl. De kallades för häxor och brändes på bål om de hade otur. Jag säger då det.(tur att dom funnits annars hade det nog sett annorlunda ut idag, med läkekonsten och medicinerna)
Nu väntar bok nr 9.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar