måndag, maj 18, 2009

Då var det dax att sömma igen!

Dax för lite avslutnungspresenter. Den här svarta handduken ska "simfröken" Andreas få. Vad passar bättre än en säl!!!!!! Jonas har valt färg på handduk och motiv. Det är bara namnet som ska dit, den syr jag nog i nederkanten.



Det här är en kräfta som Jonas har bestämt att den ska vara på just den här lila handduken, vem som ska få den..... Ja, det talar jag inte om än. Det ska bli flera handdukar i skiftande färg och motiv. Jag kommer att visa alla tillsammamns när dom är klara. Jag vet inte om det är någon av mottagarna som brukar titta på min blogg. Jag håller er alla på halster ett tag till. Namnen kommer att stå även på dessa handdukar.
Så mycket mer än det här hann jag inte ikväll, det tar lite tid att fixa och trixa med färg, tyg och tråd.

Jag glömde ju att berätta att Jonas fick flytta upp en "kurs" i simskolan igår. Han simmar nu bara i den stora bassängen. Han fick hoppa från kanten där han inte bottnar, det var jättespännande. Nu vill han prova att hoppa från startpallen....... Mats och jag får väl hjälpa honom med det en gång innan simavslutningen. Den är den 31 maj. Ja, han är tuff vår "minsting" men det kanske de blir när man har 2 stora bröder!!????(som kan allt).

Ja som vanligt dax att tömma köksbordet och lägga sej. Det är ju "jobbedag" imorgon.


Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar