onsdag, maj 27, 2009

Mitten på veckan.

Ja, den är nästan slut igen. (Jag menar då arbetsdagarna.) Jag har fotograferat mina blommor lite, så att jag ser att dom växer. Annars så finns dom bara där tillsammans med ogräset.


Här är min favorit i min rabatt (säg inte det till dom andra blommorna, då kanske dom vissnar) det är en blå bergsvallmo. Alldeles "nysprucken", imorgon är den nog helt utslagen och då har den en violett färg inåt bladet och gul i mitten. Helt outstanding!!!

Här kommer en löjtnanshjärta, oxå jättefin synd bara att den när den blommart klart blir enbart grön. En överlevare faktikt, den har blivit uppgrävd, trampad på och flyttad ett par gånger. Det hände när vi fick omgjort i våra carportar.

Detta är en rhododendron (osäker på stavningen) den fick jag av min fd svägerska. Jag gillar färgen, den blir rödrosa och är en friktig färgklick på tomten eftersom den är så stor.


Men hoppsan då, det här är en geting!!!!!! Från smartneedle . Jonas blev lite sugen på en bild till på sin jeans jacka. Det är klart man ställer upp på det!!!! ja, lite blev det den här kvällen oxå, kaffe och winerbröd smakar riktigt bra nu faktiskt. Jag är ju klar med det jag skulle göra så då får jag faktiskt sätta mej framför tv:n en stund.

Jag har köpt mej en spikmatta idag oxå. Den ska jag prova om en stund, måste bara ladda först. Jag vet att det kan kännas lite första gången man ligger på den, så jag får väl ha en tröja som täcker HELA ryggen imorgon. Man vet ju inte hur länge "blommönstret" sitter i. Jag berättar imorgon hur det var.

Tills dess....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar