torsdag, juni 18, 2009

Fingersömnad och nya underlägg.

Nu har jag oxå lyckats, om det nu är att lyckar när man syr sej i fingret. Hade lite bråttom med att klippa trådar, ( Katta gjorde likadant i höstas så jag är inte ensam) då fastnade fingret i synålen så att den gick av. Nålen alltså, med tråd och allt genom pekfingernageln. Blev till att roopa på "gubben" att ta fram tången innan det börajde värka alldeles för j...ligt. Han är duktig min "gubbe", han fixade det galant. Snyggt litet hål i nageln blev det men det går väl att fila till lite snyggt så att det inte syns så väl.

Nåja, lite sytt blev det iaf. Snygga skor va...? Det är glasunderlägg från smartneddle jag fick nyhetsbrev i från dom med nya broderier i och resultatet blev att jag var tvungen att beställa.

Så ikväll sitter jag då framför symaskinen och fixar. Jag tänkte att jag skulle fixa några att duka med imorgon när vi ska ha lite fest. Alltid lite roligt att duka med nåt nytt. Normalt har jag inte några glasunderlägg men de här var både annorlunda och roliga. Om man har en större fest eller nån annan rolig tillställning kan ju varje gäst få en egen att hålla reda på, ingen behöver ha lika som nån annan. Lättare för gästen att hålla reda på sitt glas. Ellerhur??
Jag har en till sitter i symaskinen, det ska bli ett par herrskor. Sen behöver jag fixa ytterligare en så att det blir fyra stycken iaf. vi får se om jag hinner nån mer imorgonbitti. Det finns mönster till nio par skor. Helt underbara!!!!
Oj .... nu piper maskinen, dax att byta färg.... säg gärna vad du gillar skorna..... jag skulle bli glad då....
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar