lördag, augusti 29, 2009

Fredagens sista....

...och lördagens första..... ja, inlägg alltså.vad trodde ni? Här har jag dukat till kräftfest ....... ..."flickorna" kommer, vi brukar ju träffas lite då och då för att äta ( och ev dricka nåt gott) tillsammans
Regnet hänger i luften men jag har "bett till gudarna " att det ska vänta med dropparna tills kvällen är slut.
Och visst väntar regnet...... lite daggdroppar kommer det ner men vi blir inte våta .....

..sörplet är så himla gott...det serveras både kinesiska och svenska "odjur" allt smakar så himla gott!!!!! En och annan liten räka slank ner i magarna oxå.

Jag har fixat västerbottenpaj.... den blev jättegod. Jag blev så himla förvånad över att jag kunde göra nåt så läckert gott.

- Snälla, snälla kan jag få en.......??

Ja, precis en sån stor kräfta. Jonas ville inte äta men att plocka bort ben och peta ut ögon och annan undersökande journalistik ville han...klart att han får kolla när han nu ber så fint.

Lovisa och Jonas blev jättebra kompisar... Lovisa ska till Malmö och plugga, Jonas vill följa med för han har en "tjej" där........ en dagiskompistjej som flyttade för drygt ett år sedan. Jonas saknar henne ibland.


Nu är klockan ganska mycket, det har börjat regna lite mer... men inte så himla mycket. Det är dax att avsluta denna trevliga kväll. ( Det är alltid trevligt när vi träffas)
Tack alla "goa tjejer", hoppas att vi snart ska göra om det. ( Blir väl till glögg och pepparkakorna då).
Ja , nu är det en ny dag, mina "extrabarn" ska kollas så att dom kommer i säng ordentligt, själv ska jag oxå krypa till kojs. Måste visserligen först kolla om vattnet är ok. Vi fick nämligen "vattenavbrott" på eftermiddagen.... Vi fick "hinka"vatten från en tank till kaffet och handtvätten och när vattnet kom tillbaka efter några timmar var det bara kallt. Så nu ska jag kolla om det hunnit bli varmt så att man kan kliva in i duschen innan sängen.

Kram


2 kommentarer:

  1. Hittat till Din blogg av en slump för en tid sedan...men nu går jag in och läser den regelbundet. Kul att läsa Dina inlägg. Inspirerande! Känner igen mig i att få ihop vardagen...Har själv småbarn på 5 och 7 år. Kan man beställa broderade handdukar/badlakan? Skulle vara toppen att ge bort som presenter!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym...
    Ja jag syr handdukar på beställning även väskor ovh kassar. Mitt nya projetkt är de roliga glasunderläggen.
    Kram sytanten

    SvaraRadera