måndag, augusti 24, 2009

Skolan börjar!!!

Idag börjar alla barnen i skolan här i nyköping. Fint väder och alla är glada....... Jonas börjar i "nollan", hans bröder börjar i 8:an och 9:an. Jonas tycker att det ska bli jättekul, bröderna tycker att det blir "lite mindre kul". Ja, vad säger man.... är han inte söt, med "rygga" på väg till skolan. Massor av nya kompisar blir det, som han kan cykla till efter fritids/ skoldag slut.
Jonas var jättetrött när han väl kommit i säng... det gick fort att somna.

Förövrigt skulle vi börja "sy" idag, vi gör ju det på måndagkvällar, jag, Katta och farmor..... men min symaskin är ju som bekant på "verkstan" och de andra hade lite annat oxå. Men katta och jag tog iallafall kaffe/te och macka. Vi har ju en liten fika paus när vi "jobbar". Vi får börja nästa måndag ist om allt funkar som det ska.

Semester hade jag idag... riktigt skönt..... Mats och jag tog en stor fika på stan, kollade lite på rean och hade det jätte lungt och skönt. Vi hälsade på min syster oxå, hon gjorde årets först julkort!!!!
Sen bar det hemåt för hämtning på fritids och kolla av med de stora grabbarna hur första skoldagen avlöpt. Sedan mat och en tur till tv-affären..... vi kom hem med en STOR tv. Nu ser man ju texremsan när det är utlänska program.....(behöver jag nya linser eller....) Ja, jag ska till optikern imorgon!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar